Sund morgenmad - Opskrift på spejlæg toppet med vegetar bolognese

Sund morgenmad – Spejlæg med vegetar bolognese

Hvad synes du?


Nem, lækker og sund morgenmad lavet på rester af en gang linse bolognese.
Det er altid nemt og dejligt med lidt rester i køleskabet, og jeg kan godt lide at bruge dem på en ny måde, så man får endnu mere glæde og variation ud af sine rester.
Denne lækre omgang er en skøn og utraditionel morgenmad med masser af smag. Jeg vil anbefale at man laver 2 æg pr. mand, – prøv evt. mine andre toppede æg og server 2 forskellige.

Sund morgenmad - Spejlæg med vegetar bolognese

By Dianna Brinch Personer: 2
Tid: 15 min.

Opskrift på lære spejlæg toppet med linse bolognese.

Ingredienser

  • 2 æg
  • 2 dl vegetar bolognese
  • Persille til toppen, finthakket
  • Lidt olie
  • Salt og peber

Fremgangsmåde

1

Lav dine spejlæg på en pande med en lille smule olie, gerne på en blinis pande (dem man kan købe med plads til 4 blinis) eller 2 mini pander som på billedet, på den måde får du to perfekte spejlæg med en god tykkelse. Lad æggene stege færdigt ved helt svag varme, det tager ca. 5-8 min.

2

Varm i mellemtiden linse bolognesen.

3

Top æggene med bolognese, finthakket persille og krydr med salt og peber.

Sund morgenmad - Opskrift på spejlæg toppet med vegetar bolognese
Sund morgenmad – Opskrift på spejlæg toppet med vegetar bolognese.
Sund morgenmad - Opskrift på spejlæg toppet med vegetar bolognese
Sund morgenmad – Opskrift på spejlæg toppet med vegetar bolognese.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*